Home2020-11-10T23:04:45+01:00

Hulp bij onvervulde kinderwens, miskraam en kinderloosheid

Voor jou
en je partner

Hulp bij onvervulde kinderwens en kinderloosheid

Voor jou
en je partner

Ebook En dan neem je toch een hond?

Krijg meer grip op je emoties – 5 gratis tips

Je hebt een (onvervulde) kinderwens. Zwanger worden lukt niet op natuurlijke wijze. Of je hebt geen kinderen, maar je had ze zo graag gewild. Wellicht ben je zwanger geweest, maar een miskraam of abortus gehad. Of lukt gezinsuitbreiding niet. Misschien heb je geen partner en een verlangen naar een kind.

Geen verhaal is hetzelfde, maar jouw kinderwens doet er toe. Van alles wat je ervaart, kun je emotionele of lichamelijke klachten hebben. Piekeren en proberen het zelf op te lossen, helpt meestal niet. Doe het niet alleen, download mijn tips zodat je beter in je vel gaat zitten.

Heb je behoefte aan ontspanning?

Mijn tips geven meer rust in je hoofd en lijf

JA, stuur mij de gratis tips

Onvervulde kinderwens, fertiliteitstrajecten, ongewild kinderloos

Kinderen krijgen lukt niet vanzelf. Je droomt van een gezin. Hiervoor leek je leven nog zo zorgeloos. Elke ochtend kijk je in de spiegel en vraag je je af; wie ben ik als vrouw? Als ik geen moeder wordt, welke rol is er dan voor mij weggelegd? De pijn drukt op je schouders, de automatische piloot staat aan en je zoekt afleiding in je werk, mobieltje of tv.

Buiten zie je blije moeders, vaders en gezinnen. Je stille verdriet snijdt dan als een mes door je hart. ‘Zal ik ooit een kindje in mijn buik voelen? Nooit een “ieniemienie” van mezelf?’ Voel je je vaak alleen en onbegrepen met je verdriet?  Ik weet hoe dat voelt, en ook hoe je weer gelukkig kunt worden.

Praten biedt veel meer dan steun en troost alleen

Bij vruchtbaarheidsbehandelingen en een onvervulde kinderwens komt er veel op je af. Veel vragen door alle keuzes en dilemma’s waar je mee te maken hebt. Dat kan weerslag hebben op hoe je je voelt; zowel lichamelijk, emotioneel als mentaal. Wellicht voel je verdriet, frustratie, boosheid en verbittering over jouw situatie. Je kunt hier echt verandering in brengen door je emoties te verkennen en erkennen. Geloof het of niet, praten heeft direct een positief effect op jezelf, het vertrouwen in je lijf, relatie, omgeving en ook jouw toekomstbeeld.

Emotionele steun biedt je ook de mogelijkheid om dingen te delen. Dat lucht enorm op. En creëert ruimte in je hoofd en lijf voor nieuwe aanknopingspunten, zodat je keuzes kunt maken of dingen doet, die bij jou passen. Wat wil jij? Waar heb je behoefte aan? Waar sta jij of waar trek je de grens? En hoe ga je om met je omgeving?

Geen verhaal of situatie is hetzelfde. Daarom bied ik uitsluitend passende zorg op maat. Alles afgestemd op wat jij nodig hebt. Of wat jullie nodig hebben. Wil je weten wat ik voor je kan betekenen? Maak vrijblijvend gebruik van een gratis kennismakingsgesprek.

Jouw kinderwens doet er toe. Jij doet er toe.

JA, ik maak graag kennis (gratis)

Simone Sinjorgo

Als lichaamsgericht psychosociaal therapeut, relatietherapeut en ervaringsdeskundige ondersteun ik vrouwen, mannen en stellen bij alles wat ze tegenkomen door hun onvervulde kinderwens en ongewenste kinderloosheid. Ik begeleid je vóór, tijdens en na fertiliteitstrajecten, maar ook bij het maken van keuzes rondom adoptie, draagmoederschap, sperma- of eiceldonatie. Geen verhaal is hetzelfde en daarom bied ik passende zorg op maat. Alles wordt afgestemd op wat jij nodig hebt. Laat mij je helpen.

PS. Je kunt ook gebruik maken van mijn 100 tips in mijn boek Onvervulde kinderwens – verborgen lichamelijk impact

Lees verder

Aanbod begeleiding

Boek met 100 tips

Als je stil wordt, ga je jezelf beter zien - 5 tips

Ongewenst kinderloos, wat nu?

Kinderwensbegeleiding

Pak je emotionele rugzak uit, zodat je vooruit kunt komen

Zwangerschapsverlies

Laatste nieuws

Blogs, tips en weetjes

Hoe kleur je kan helpen bij emoties

Kijk naar groen om je beter te voelen Kleuren doen veel goeds voor ons Wist je dat bepaalde kleuren je humeur positief beïnvloeden? Als zwanger worden niet vanzelf gaat dat duurt wachten lang. Je telt

Gaan gedachten met je op de loop?

Als gedachten maar komen en gaan Vijf ontspanningstips Als je hoofd een bijenkorf is geworden Piekeren, scenario's bedenken hoe verder. Ken je dat? Denken aan wat je allemaal al gedaan hebt. Hopen op die ene

Spanning in je kaken geeft spanning in je lijf

Minder hoofdpijn en spanningsklachten Vijf ontspanningstips Hoofdpijn en spanning in nek en schouders komen vaak voort uit gespannen kaken en tong Je gebruikt je mond om te eten, drinken, zoenen, zingen en praten zonder erbij

Wat was is niet meer

Afscheid nemen bestaat niet... Met een lach en traan stond ik deze week bij de kist van mijn supervisor 'Door jou doe ik wat ik doe als therapeut' gaat er door mij heen. Al kijkend speelt onze

Ga naar de bovenkant